Las Vegas

// California - Dag: Mandag, Tid:23.55

Beklager for null blogging på lenge. Etter en utmattende (men fantastisk) helg i Las Vegas og en mandag hvor jeg har vært veldig dårlig, har jeg ikke hatt noe krefter til å blogge før nå. Jeg kom ikke på skolen i dag før en halvtime før vi var ferdig, og selvom jeg var dårlig hev jeg på meg klær for å møte opp. Vi får nemlig ikke lov å være med på utflukten senere på dagen hvis man ikke har vært på skolen, og siden vi skulle til Venice Beach og Santa Monica i dag tenkte jeg at det var vært en halvtimes pain i klasserommet. Uansett, her kommer laaangt innlegg med bilder fra helgen. Enjoy.

På fredag kjørte vi med buss fra campuset rundt kl 2. Meg og Haldis satt ved siden av hverandre på bussen og hadde hamstret mat og drikke til hele turen, som varte i ca 6 timer. Mesteparten av turen fra Los Angeles til Las Vegas besto av ørken, og stemningen meg og Haldis følte når vi hadde Ride på ørene, var ubeskrivelig. For dere som har sett musikkvidoeen til sangen kan jo tenke dere hvor magisk og fantastisk det var! Det sykeste øyeblikket var definitivt når vi etter 5-6 timer bare hadde sett ut i et landkspa belyst av månen, begynte å se nenonlys i alle regnbuens farger i horisonten. Det var rett og slett så fantastisk og kjempe kult å se, og noe man må oppleve selv. Følelsen og spenningne vi satt med da kan ikke beskrives. Wow, welcome to Las Vegas, sier jeg bare.

Før vi dro på hotellet sjekket vi ut et lysshow i byen, og det var utrolig kult. Jeg skjønte med en gang hvorfor Las Vegas blir beryktet som byen med de sykeste og villeste menneskene, for her var det mye merkelig som skjedde, haha! Når vi kom frem til hotellet i 2-tiden bestilte meg, Haldis, Martine og Andrea pizza på roomservice. Den kom ikke før i 3 tiden, men det var ubeskrivelig deilig å legge seg i myke hotellseneger, digg pizza og tv i bakgrunnen etter en lang reise, og ikke minst etter de harde sengene- og den smakløse maten på campus i 2 uker.

Lørdag var det tidlig opp for å shoppe og utforske Vegas på dagtid. Vi hadde fått beskjed om at det var varmt, men herremin. Trodde aldri jeg skulle oppleve en så ekstrem varme som det jeg gjorde den dagen, men der så jeg hvor feil jeg kunne ta. Utrolig nok ble jeg vant til det etterhvert, så med en del liter vann i systemet fungerte kroppen greit. Det utrolig kule med byen var alle bygningene, og måten byen er bygd på. Storslåtte bygninger med gullvinduer, originale konstruksjoner og flere hundremeters bygg var å se så langt øyet rakk. Jeg ble rett og slett helt fasinert av hele byen i seg selv!

Søøøte helene foran Caesars Palace.

Haldis og Live, faaaab som alltid!

Etter en del timer i byen dro vi tilbake til hotellet for å fikse oss for kvelden. Vi dro på Stratosphere, osm er verdens høyeste obserasjonstårn, for å spise middag, se på utsikten og ta de  sykeste karusellene på toppen av tårnet. Maten var himmelsk, og gjett om jeg ble fornøyd når en del av buffen var rykende fersk sushi. Namnamnam.
Når det var tid for å ta karusellene på toppen, skjente jeg virkelig at pulsen begynte å stige. På over 300 meter over bakken skulle vi sitte i et tårn som skjøt oss enda lenger opp, og jeg hadde hørt i forkant at på et tidspunkt av "karusellen" ble man vektløs. Nervene var der utrolig nok ikke lenger når jeg satt i setet, og dere aner ikke hvor fantastisk det var å sitte på the top of the world og se utover hele Vegas, som badet i lys. Meg og Lone tok deretter en karusell som spinte rundt over åpen luft, og vi lå omtrent på magen med ingenting under oss og så ned på byen. Og dette var mer enn 300 meter over bakken. Det er det sykeste og garantert gøyeste jeg har opplevd i hele mitt liv, og er så glad jeg overtalte meg selv til å ta den!

Karolina, Nadia, Iljen, Dorthea, Lotte, Ingvild, Michelle, Pernille, Lone, meg og Haldis. Herlige!

Meg og Lone etter å a tatt karusellen hvor vi hang åpent over Las Vegas. Kan vell trygt si at vi begge to var ganske i sjokk her, haha!

Iljen, Haldis og meg foran det berømte Las Vegas skiltet som vi dro til helt på slutten av kvelden. wæææ ble helt starstruck når jeg så det på ekte!

Alt i alt var Las Vegas en fantastisk by som jeg ganske så sikkert kommer til å besøke igjen når jeg fyller 21. Kommer enda ikke over hvordan det går an å lage en by som det der midt i ørkenen,og få den til å bli så stroslått og fantastisk! Bøyer meg i støvet for grunnleggerne av denne byen az.
What happens in Vegas, stays in Vegas. (hahha, måtte ha den med til slutt)