Frste dagen p campus + Seal Beach

//California - Dag: Lrdag, Tid: 23.20

WOW! Vi har n vrt i California ca 2 dgn (kom frem torsdag kl 22.30 lokal tid), og jeg kan ikke si noe annet enn at stedet er helt fantastisk. Varmen er i alle fall ingenting klage p, og alt vi ser minner oss p en eller annen mte om en amerikansk tv-serie, kjendiser eller bare USA generelt. De vi har blitt kjent med hittil er utrolig ste og greie, og jeg tror absolutt vi kommer til ha det ddsgy sammen denne mneden!

Flyturen gikk faktisk kjempe greit, og jeg satt med Haldis og Iljen. Vi koste oss med film, flymat, maaaasse cola og snakking. Jeg hadde bare sovet 3 timer natten fr og hpte derfor p litt svn p flyturen, noe som ikke gikk for min del! P 50 timer sov jeg bare 3 timer tilsammen, som var natt til dagen vi reiste. Det var kjempe god stemning blandt hele gruppen helt til vi landet i San Diego. Alle var kjempe sliten etter en 24-timers lang reise, og s fikk vi beskjed om at bagasjen vr ikke kom med flyet, og at det kunne ta opptil 5 dager fr vi fikk den levert p campus. Ett sekund skjnte ingen av oss hvordan vi skulle overleve ettersom klr, toalettsaker, kamera(for min del) og egentlig alt sammen var oppi koffertene. For meg og Haldis sin del jekket stemningen seg opp 10 hakk nr vi satt oss i bussen fra San Diego til Long Beach. Mens Lana del Rey ble spilt p hyttaler i bussen kjrte vi forbi palmer (som forresten er overalt) hye skyskrapere, amerikanske veiskilt, strender, de typiske amerikanske taxiene og ikke minst alle de lysende skiltene. Da var s si kofferten glemt, for vi inns at vi faktisk endelig var fremme i tidenes paradis.

Fine Haldis og Iljen, klar for avreise p Gardemoen

Fredag morgen var det tid for american breakfast, og gud s godt det var! Jeg spiste amerikanske pannekaker med sirup og en frokostblanding kalt Lucky Charms, som var ddsgod. Klokken halv ni mtte vi opp for g p skolen, men vi skulle bare vre der til 12, s det var helt greit! Lunsjen i kantinen var derimot ikke like god som frokosten; Salaten smakte bare syntetisk og var ikke det samme som norske grnnsaker i det hele tatt, og pizzaen smakte plastikk, haha.

Karoline med starbucks i pausen, wuhu!! Fontener p campuset. Klar for frste skoledag!!!!

Senere p dagen gikk vi p Target, som er en svr butikk med alt mulig du kan tenke deg. Mat, klr, mbler, kosmetikk, og alt du kan tenke deg mellom himmel og jord. Til tross for at hele min gruppe var uten noe mer enn klrne vi hadde reist i, fikk vi kjpt oss det mest ndvendige av klr og toalettsaker. Da fikk vi endelig flelsen av ikke leve i total ND etter alt mulig haha! Lone var selvflgelig verdens beste og lnte meg en topp og en shorts som jeg kunne g med i gr, for jeg hadde aldri overlevd en dag i 25-30 varmegrader med de tjukke klrne jeg reiste i.

Haldis, Nadia og Viel superhappy etter frste targettur!

P kvelden dro vi til en strand som het Seal Beach, og GUD s fint det var der! Vi tok masse bilder, og etterp satt meg, Haldis og Live oss ned i vannkanten og snakket helt til solnedgangen, og gikk p Thai Restaurant etterp fr vi mtte lpe ned igjen til stranden for rekke bussen. Jeg gleder meg ddsmye til beske flere strender her nede for si det snn, nr de sier at stranden vi beske i dag ikke er NOENTING i forhold til Venice-, Laguna- og Huntington beach!

P vei til stranden kjrte vi i typiske amerikanske skolebusser, det var s kult og de s helt lik ut bde utevendig og innvendig som p filmer!

Superkule Live! Digger hun og stilen hennes w.

Tumblr deluxe, haha!

Haldis, Dorthea, Cathrine, Karoline(i bakgrunnen), Thelma, Ida og Nadia. Herlig gjeng!

Verdens fineste solnedgang p Seal Beach.

Live og Halidis.

Dagen i dag blogger jeg om i morgen. Vi var i Hollywood og det var AMAZING! Det ble bde walk of fame, shopping, god mat og Beverly Hills! I morgen er det tid for Six flags, og det er noe av det jeg har gledet meg aller mest til. Forhentligvis fr vi bagasjen vr i morgen s da blir det masse blogging ettersom jeg da fr dataen, kameraet og internettkabelen min s det blir ddsbra!
Hittil er California ddsbra, og jeg ser frem til hver eneste dag resten av oppholdet! I'M IN PARADISE!

sommerflelsen

Det er sommer, sol, varme, reisefeber og kofferten er pakket. Flybillettene er godt plassert i hnden, og dren lukkes for siste gang p en hel mned bak deg. Flyet venter, plassen du skal til venter og det eneste fokuset som str i hodet ditt er komme deg vekk fra hjemme, og ankomme ferieparadiset. Du kan ikke gjre annet enn smile ved tanken, og tar kofferten med deg inn i taxien som kjrer deg til flyplassen. Det er n eventyret begynner, tenker du, med sommerfugler som flyr rundt i magen din.

hh, virkelig ingenting er bedre enn den gode ferie- og sommerflelsen i det du gr ut av dren for siste gang hjemme. Tror ikke det er noe jeg liker mer enn vre p vei til flyplassen, med en garantert SUPER ferie i vente. Tankene mine den siste uken (mneden, forsovet) har bare besttt av California, og n kiler det snn i magen at jeg ikke har en anelse om hvordan jeg skal overleve denne dagen og natten. Vi kjrer av grde til flyplassen i morgen tidlig kl 6, men jeg kommer garantert til hoppe opp av sengen i halv-5 tiden for jeg er s spent! Gleder meg til den 24-timers lange reisen (utrolig nok), mte alle de supre menneskene jeg skal tilbringe en hel mned med, og ikke minst ankomme Long Beach.
N ER JEG KLAR!!!

california pakking

Selvom det er 3 (2 og en halv) dag til jeg reiser hjemmefra er kofferten s godt som ferdig pakket. Tenkte det var like greit begynne tidlig med pakkingen s jeg ikke trenger stresse over noe som mangler dagen fr jeg reiser osv. Her kommer noen bilder av noen av tingene jeg har pakket, men gidder ikke vise alle klr osv siden dere fr se det p antrekksbilder der borte :)

Ndvendigheter som sminkefjerner, plaster, q-tips, bommullpads, shampoo og balsam.

Tar med meg tre bikinier; De to p sidene er fra Victoria's Secret og den i midten er fra HM.

Jeg er tidenes solbrilleaddict og 1 par solbriller holder ikke for meg. Det var vanskelig eliminere hvilke av de 10 parene mine som ikke skulle vre med, haha.

Verdens fineste blomsterkranser. Den med hvit og gul er kjpt p HM, og den med rosa blomster fikk jeg i gave av steste Haldis.

Mesteparten av garderoben som blir med bestr av denimshortser og magetopper. Tror egentlig jeg har pakket litt for mye (selvflgelig), men m jo tross alt ha klr nr jeg skal vre der i en mned tilsammen.

Ellers har denne dagen vrt kjempe effektiv hittil. Jeg vknet av meg selv klokken syv og dro likegjerne p trening, etterfulgt av en bytur i 11-tiden hvor jeg handlet inn det siste jeg trengte til turen, fikk ordnet kopi av pass p politistasjonen og vekslet norske penger om til dollar. Smarte meg ventet jo selvflgelig til i dag med gjre det, og ble mtt av gigantiske ker p bde politistasjonen og i banken ettersom det er n fr sommeren alle trenger nytt pass og cash til sommerferien. Deilig ha ftt fikset alt n iallefall, s n fles det som 10kg har lettet av skuldrene mine. Er du klar til sommerferien? Og hvor skal du?

Reisefeber

4 dager og under 100 timer s sitter jeg p flyet til California. Hvor sykt er ikke det?! Jeg har vell nevnt en del ganger hvor utrolig spent jeg er, og n begynner det g opp for meg at jeg virkelig skal til USA. Nr det var godt over 250 dager igjen husker jeg det virket s ufattelig lenge til at det rett og slett ikke virket ekte. N derimot kan jeg faktisk ikke tro at om bare et par dager sitter jeg p flyet, p vei til Los Angeles og stedet jeg i flere r har hatt lyst dra til. Dette kommer til bli tidenes eventyr, det er jeg 100% sikker p!

Kritthvite strender. Shopping i Los Angeles. Palmer. Ddskule outfits. Junkfood. Surfebrett og surfegutter. Six flags. Campuset. Hollywood. Walk of fame. Sommermusikk. Starbucks (of course). Urban Outfitters. Las Vegas. Universal Studios. Golden Gate Bridge i San Fransicso. Butikker p rekke og rad. Dollar. Fargerik neglelakk. Og ikke minst bare hele opplevelsen av California! Har en flelse p at de 4 siste dagene vil g alt for treigt.

Hva skal du i sommer?

Queen L

Hei dere! Lenge siden sist n, og det er s mye gy som har skjedd. Som om det ikke er nok med at det er vitnemlsutdeling og sommerferie i morgen, sitter jeg om bare 8 dager p flyet til California med en herlig jentegjeng som jeg gleder meg kjempemasse tilbringe en mned med. Kofferten er allerede funnet frem og jeg har begynt smpakke, noe som kanskje ikke er rart ettersom jeg har ventet p dette i over 300 dager. Superrart at avreisedagen snart er her allerede, og jeg kjenner virkelig n at de siste mnedene har flydd avgrde. N kan jeg virkelig ikke vente lengre!

Forige helgvar ingenting annet enn minneverdig og utrolig gy. Lone(som jeg skal til California med)og Markus kom kjrende fra Stavanger for vre med meg p Lana del Rey konsert p lrdagen, og alle tre var supergira i forkant ettersom vi har vrt kjempestore lana-fans rimelig lenge. P dagen gikk vi rundt i byen, og dro ut p Bergenfest rundt kl tre for se Highasakite, som har ddsbra musikk. Senere gikk vi p Egon og mtte Synne fr vi dro tilbake til Bergenfest og satt oss ved scenen rundt syv-tiden. Vi fikk plasser p andre rad, og det var definitivt verdt de 5 timene venting nr hun kom p scenen. For en stemning, og FOR en dame! Helt klart beste konserten jeg har vrt p!

Meg og Lone // Rimelig gira en time fr konserten begynner - Mtte selvflgelig skrive Queen L i panna og Lana p lret, haha.

Nydeligste damen noensinne, herrejesus.

Var du p Bergenfest i r?