Første dagen på campus + Seal Beach

//California - Dag: Lørdag, Tid: 23.20

WOW! Vi har nå vært i California ca 2 døgn (kom frem torsdag kl 22.30 lokal tid), og jeg kan ikke si noe annet enn at stedet er helt fantastisk. Varmen er i alle fall ingenting å klage på, og alt vi ser minner oss på en eller annen måte om en amerikansk tv-serie, kjendiser eller bare USA generelt. De vi har blitt kjent med hittil er utrolig søte og greie, og jeg tror absolutt vi kommer til å ha det dødsgøy sammen denne måneden!

Flyturen gikk faktisk kjempe greit, og jeg satt med Haldis og Iljen. Vi koste oss med film, flymat, maaaasse cola og snakking. Jeg hadde bare sovet 3 timer natten før og håpte derfor på litt søvn på flyturen, noe som ikke gikk for min del! På 50 timer sov jeg bare 3 timer tilsammen, som var natt til dagen vi reiste. Det var kjempe god stemning blandt hele gruppen helt til vi landet i San Diego. Alle var kjempe sliten etter en 24-timers lang reise, og så fikk vi beskjed om at bagasjen vår ikke kom med flyet, og at det kunne ta opptil 5 dager før vi fikk den levert på campus. Ett sekund skjønte ingen av oss hvordan vi skulle overleve ettersom klær, toalettsaker, kamera(for min del) og egentlig alt sammen var oppi koffertene. For meg og Haldis sin del jekket stemningen seg opp 10 hakk når vi satt oss i bussen fra San Diego til Long Beach. Mens Lana del Rey ble spilt på høyttaler i bussen kjørte vi forbi palmer (som forresten er overalt) høye skyskrapere, amerikanske veiskilt, strender, de typiske amerikanske taxiene og ikke minst alle de lysende skiltene. Da var så å si kofferten glemt, for vi innså at vi faktisk endelig var fremme i tidenes paradis.

Fine Haldis og Iljen, klar for avreise på Gardemoen

Fredag morgen var det tid for american breakfast, og gud så godt det var! Jeg spiste amerikanske pannekaker med sirup og en frokostblanding kalt Lucky Charms, som var dødsgod.  Klokken halv ni møtte vi opp for å gå på skolen, men vi skulle bare være der til 12, så det var helt greit! Lunsjen i kantinen var derimot ikke like god som frokosten; Salaten smakte bare syntetisk og var ikke det samme som norske grønnsaker i det hele tatt, og pizzaen smakte plastikk, haha.

Karoline med starbucks i pausen, wuhu!!                            Fontener på campuset.                                                          Klar for første skoledag!!!!

Senere på dagen gikk vi på Target, som er en svær butikk med alt mulig du kan tenke deg. Mat, klær, møbler, kosmetikk, og alt du kan tenke deg mellom himmel og jord. Til tross for at hele min gruppe var uten noe mer enn klærne vi hadde reist i, fikk vi kjøpt oss det mest nødvendige av klær og toalettsaker. Da fikk vi endelig følelsen av å ikke leve i total NØD etter alt mulig haha! Lone var selvfølgelig verdens beste og lånte meg en topp og en shorts som jeg kunne gå med i går, for jeg hadde aldri overlevd en dag i 25-30 varmegrader med de tjukke klærne jeg reiste i.

Haldis, Nadia og Viel superhappy etter første targettur!

På kvelden dro vi til en strand som het Seal Beach, og GUD så fint det var der! Vi tok masse bilder, og etterpå satt meg, Haldis og Live oss ned i vannkanten og snakket helt til solnedgangen, og gikk på Thai Restaurant etterpå før vi måtte løpe ned igjen til stranden for å rekke bussen. Jeg gleder meg dødsmye til å besøke flere strender her nede for å si det sånn, når de sier at stranden vi besøke i dag ikke er NOENTING i forhold til Venice-, Laguna- og Huntington beach!

På vei til stranden kjørte vi i typiske amerikanske skolebusser, det var sååå kult og de så helt lik ut både utevendig og innvendig som på filmer!

Superkule Live! Digger hun og stilen hennes wææ.

Tumblr deluxe, haha!

Haldis, Dorthea, Cathrine, Karoline(i bakgrunnen), Thelma, Ida og Nadia. Herlig gjeng!

Verdens fineste solnedgang på Seal Beach.

Live og Halidis.

Dagen i dag blogger jeg om i morgen. Vi var i Hollywood og det var AMAZING! Det ble både walk of fame, shopping, god mat og Beverly Hills! I morgen er det tid for Six flags, og det er noe av det jeg har gledet meg aller mest til. Forhåentligvis får vi bagasjen vår i morgen så da blir det masse blogging ettersom jeg da får dataen, kameraet og internettkabelen min så det blir dødsbra!
Hittil er California dødsbra, og jeg ser frem til hver eneste dag resten av oppholdet! I'M IN PARADISE!

sommerfølelsen

Det er sommer, sol, varme, reisefeber og kofferten er pakket. Flybillettene er godt plassert i hånden, og døren lukkes for siste gang på en hel måned bak deg. Flyet venter, plassen du skal til venter og det eneste fokuset som står i hodet ditt er å komme deg vekk fra hjemme, og ankomme ferieparadiset. Du kan ikke gjøre annet enn å smile ved tanken, og tar kofferten med deg inn i taxien som kjører deg til flyplassen. Det er nå eventyret begynner, tenker du, med sommerfugler som flyr rundt i magen din.

Åhh, virkelig ingenting er bedre enn den gode ferie- og sommerfølelsen i det du går ut av døren for siste gang hjemme. Tror ikke det er noe jeg liker mer enn å være på vei til flyplassen, med en garantert SUPER ferie i vente. Tankene mine den siste uken (måneden, forsovet) har bare bestått av California, og nå kiler det sånn i magen at jeg ikke har en anelse om hvordan jeg skal overleve denne dagen og natten. Vi kjører av gårde til flyplassen i morgen tidlig kl 6, men jeg kommer garantert til å hoppe opp av sengen i halv-5 tiden for jeg er så spent! Gleder meg til den 24-timers lange reisen (utrolig nok), å møte alle de supre menneskene jeg skal tilbringe en hel måned med, og ikke minst å ankomme Long Beach.
NÅ ER JEG KLAR!!!

california pakking

Selvom det er 3 (2 og en halv) dag til jeg reiser hjemmefra er kofferten så godt som ferdig pakket. Tenkte det var like greit å begynne tidlig med pakkingen så jeg ikke trenger å stresse over noe som mangler dagen før jeg reiser osv. Her kommer noen bilder av noen av tingene jeg har pakket, men gidder ikke vise alle klær osv siden dere får se det på antrekksbilder der borte :)

Nødvendigheter som sminkefjerner, plaster, q-tips, bommullpads, shampoo og balsam.

Tar med meg tre bikinier; De to på sidene er fra Victoria's Secret og den i midten er fra HM.

Jeg er tidenes solbrilleaddict og 1 par solbriller holder ikke for meg. Det var vanskelig å eliminere hvilke av de 10 parene mine som ikke skulle være med, haha.

Verdens fineste blomsterkranser. Den med hvit og gul er kjøpt på HM, og den med rosa blomster fikk jeg i gave av søøøteste Haldis

Mesteparten av garderoben som blir med består av denimshortser og magetopper. Tror egentlig jeg har pakket litt for mye (selvfølgelig), men må jo tross alt ha klær når jeg skal være der i en måned tilsammen.

Ellers har denne dagen vært kjempe effektiv hittil. Jeg våknet av meg selv klokken syv og dro likegjerne på trening, etterfulgt av en bytur i 11-tiden hvor jeg handlet inn det siste jeg trengte til turen, fikk ordnet kopi av pass på politistasjonen og vekslet norske penger om til dollar. Smarte meg ventet jo selvfølgelig til i dag med å gjøre det, og ble møtt av gigantiske køer på både politistasjonen og i banken ettersom det er nå før sommeren alle trenger nytt pass og cash til sommerferien. Deilig å ha fått fikset alt nå iallefall, så nå føles det som 10kg har lettet av skuldrene mine. Er du klar til sommerferien? Og hvor skal du?

Reisefeber

4 dager og under 100 timer så sitter jeg på flyet til California. Hvor sykt er ikke det?! Jeg har vell nevnt en del ganger hvor utrolig spent jeg er, og nå begynner det å gå opp for meg at jeg virkelig skal til USA. Når det var godt over 250 dager igjen husker jeg det virket så ufattelig lenge til at det rett og slett ikke virket ekte. Nå derimot kan jeg faktisk ikke tro at om bare et par dager sitter jeg på flyet, på vei til Los Angeles og stedet jeg i flere år har hatt lyst å dra til. Dette kommer til å bli tidenes eventyr, det er jeg 100% sikker på!

Kritthvite strender. Shopping i Los Angeles. Palmer. Dødskule outfits. Junkfood. Surfebrett og surfegutter. Six flags. Campuset. Hollywood. Walk of fame. Sommermusikk. Starbucks (of course). Urban Outfitters. Las Vegas. Universal Studios. Golden Gate Bridge i San Fransicso. Butikker på rekke og rad. Dollar. Fargerik neglelakk. Og ikke minst bare hele opplevelsen av California! Har en følelse på at de 4 siste dagene vil gå alt for treigt.

Hva skal du i sommer?

Queen L

Hei dere! Lenge siden sist nå, og det er så mye gøy som har skjedd. Som om det ikke er nok med at det er vitnemålsutdeling og sommerferie i morgen, sitter jeg om bare 8 dager på flyet til California med en herlig jentegjeng som jeg gleder meg kjempemasse å tilbringe en måned med. Kofferten er allerede funnet frem og jeg har begynt å småpakke, noe som kanskje ikke er rart ettersom jeg har ventet på dette i over 300 dager. Superrart at avreisedagen snart er her allerede, og jeg kjenner virkelig nå at de siste månedene har flydd avgårde. Nå kan jeg virkelig ikke vente lengre!

Forige helg var ingenting annet enn minneverdig og utrolig gøy. Lone(som jeg skal til California med) og Markus kom kjørende fra Stavanger for å være med meg på Lana del Rey konsert på lørdagen, og alle tre var supergira i forkant ettersom vi har vært kjempestore lana-fans rimelig lenge. På dagen gikk vi rundt i byen, og dro ut på Bergenfest rundt kl tre for å se Highasakite, som har dødsbra musikk. Senere gikk vi på Egon og møtte Synne før vi dro tilbake til Bergenfest og satt oss ved scenen rundt syv-tiden. Vi fikk plasser på andre rad, og det var definitivt verdt de 5 timene venting når hun kom på scenen. For en stemning, og FOR en dame! Helt klart beste konserten jeg har vært på!

Meg og Lone // Rimelig gira en time før konserten begynner - Måtte selvfølgelig skrive Queen L i panna og Lana på låret, haha.

Nydeligste damen noensinne, herrejesus.

Var du på Bergenfest i år?